Thursday

Kepentingan Pelanggan

Bagaimana saudara Mengenalpasti Kepentingan Setiap Pelanggan Kepada Syarikat Dan Kerjaya Kejurujualan saudara.
Bagaimana Pentingkah Pelanggan? saudara yang akan menjadi hakimnya. Menurut satu firma penyelidikan pemasaran Amerika, adakah saudara tahu bahawa …………………..
…..lima daripada enam pelanggan yang datang membuat komplen kepada saudara akan terus datang menjadi pelanggan saudara walaupun saudara tidak memperbaiki apa yang beliau komplenkannya. Ini adalah jika mereka melihat saudara sebagai seorang yang menerima komplen itu dengan mesra, prihatin , bersemangat dan komited kepada perhubungan.
….pelanggan yang tidak berpuashati akan memberitahu secara purata lapan hingga 20 orang-orang lain mengenai pengalaman buruk mereka itu?
…pelanggan yang berpuas hati akan memberitahu secara purata lima orang sahaja pengalaman baiknya itu.
…ianya memerlukan kos 10 kali ganda untuk mencari pelanggan baru berbanding mengekalkan pelanggan lama.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home